Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Główny Księgowy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim

Jednostka ogłaszająca
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29 23-300 Janów Lubelski
Data ogłoszenia
2022-02-15
Termin składania dokumentów
2022-02-28
Wymagane wykształcenie

Kandydat musi spełniać jeden z poniższych warunków w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego:

  • ukończył ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
  • ukończył średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
  • jest wpisany do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów
Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. znajomość ustawy o finansach publicznych i rachunkowości przepisów wykonawczych do tych ustaw;
  2. znajomość zagadnień rachunkowości, przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych;
  3. znajomość przepisów z zakresu prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa pracy;
  4. znajomość zasad finansowania zadań z pomocy społecznej oraz zadań Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  5. umiejętność sporządzana danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
  6. umiejętność pracy w systemach informatycznych w tym w programach księgowych;
  7. znajomość zasad księgowości, planu kont oraz zasad gospodarki finansowej jednostki;
  8. biegła obsługa komputera (Microsof, Excel, Internet)
  9. znajomość obsługi programów: „Finanse VULCAN”, „SJO Bestia”
  10. nieposzlakowana opinia;
  11. wysoka kultura osobista;
  12. odpowiedzialność;
  13. samodzielność, kreatywność;
  14. dyspozycyjność;
Zakres obowiązków
  1. prowadzenie gospodarki finansowej i rachunkowości zgodnie z przepisami prawa oraz z przepisami wewnętrznymi jednostki Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim;
  2. prowadzenie prawidłowej gospodarki środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
  3. przestrzeganie dyscypliny finansowo-budżetowej oraz zasad prawidłowej, oszczędnej gospodarki budżetowej;
  4. nadzorowanie prac z zakresu rachunkowości wykonanych przez pracowników jednostki i odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki;
  5. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym;
  6. nadzór i kontrola poprawności wykonania budżetu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości i ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych;
  7. organizacja i obieg dokumentacji finansowej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim;
  8. kierowanie rachunkowością Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim;
  9. opracowywanie analiz, planów i sprawozdań finansowych, bilansów i wniosków;
  10. sprawdzanie zgodności formalno-prawnej dokumentów finansowych z obowiązującymi przepisami;
  11. przygotowywanie projektu budżetu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim i nadzór nad jego realizacją;
  12. dekretacja dokumentów wg obowiązującego planu kont i zatwierdzanie ich do wypłaty;
  13. rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych;
  14. prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych, wyposażenia;
  15. rozliczanie inwentaryzacji;
  16. dekretacja i księgowanie dokumentów księgowych i wprowadzanie do systemu informatycznego;
  17. rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne.
  18. naliczanie i rozliczanie funduszu świadczeń socjalnych jednostki;
  19. prowadzenie księgowości syntetycznej, analityki wydatków i kosztów;
  20. przygotowanie oraz wypłata świadczeń realizowanych przez PCPR w ustalonych terminach;
  21. współpraca z innymi sekcjami w zakresie opracowania informacji i analiz finansowych. Uzgadnianie na bieżąco z sekcjami oraz zainteresowanymi pracownikami wielkości posiadanych środków na wypłatę świadczeń, jak również uczestnictwo w przygotowaniu sprawozdawczości w tym zakresie;
  22. prawidłowe i terminowe dokonywanie sprawozdań i rozliczeń;
  23. bieżąca kontrola nad wykonywaniem umów zlecenia oraz umów o dzieło, sporządzanie dokumentacji związanej z ich wykonaniem oraz przyjmowanie dokumentacji potwierdzających ich wykonanie;
  24. rozliczenia podatkowe pracowników i przekazywanie ich do właściwego terenowo Urzędu Skarbowego;
  25. systematyczne śledzenie zmian w przepisach oraz skuteczne posługiwanie się przepisami w realizacji zadań.
Wymagane dokumenty
  1. kwestionariusz osobowy kandydata, stanowiący załącznik do ogłoszenia;
  2. list motywacyjny;
  3. życiorys – curriculum vitae (CV) uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej;
  4. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
  5. kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu na określonym stanowisku w przypadku trwania zatrudnienia);
  6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, potwierdzających kwalifikacje zawodowe;
  7. inne dokumenty potwierdzające uprawnienie do wykonywania zawodu, o których mowa w przepisach szczególnych;
  8. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów oraz za przestępstwo skarbowe;
  10. oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie;
  11. oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku Głównego Księgowego.
  12. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  13. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ustawy o pracownikach samorządowych.
Warunki pracy

Miejsce świadczenia pracy:  Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim, ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski 

Wymiar czasu pracy: pełny etat.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze jest wyższy niż 6%.  

Miejsce składania dokumentów

Sekretariat Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim” ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski

Uwagi
  1. oferty w zamkniętej kopercie z adnotacją „Nabór na stanowisko Głównego Księgowego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim” należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim, ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski lub   za pośrednictwem poczty;
  2. wymagane dokumenty należy składać do dnia 28 lutego 2022 roku do godz. 12.00. (decyduje data wpływu);
  3. dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane;
  4. nie przyjmuje się dokumentów drogą elektroniczną;
  5. wymagane dokumenty: kwestionariusz osobowy, list motywacyjny, CV, oświadczenia powinny być opatrzone podpisaną własnoręcznie przez kandydata klauzulą: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji naboru na wolne stanowisko, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych  (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1282  z późn. zm.).
Załączniki

Wybrany kandydat
Anna Jaworska zam. Janów Lubelski

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Konrad Łukasik
Dodano do BIP dnia 15-02-2022 11:56:52