Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim (ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski, tel: 15 8723-345, fax: 15 8723-678, email: sekretariat@pcprjanow.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2010-04-08.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-04-16.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Konrad Łukasik, e-mail: pcprjanowlubelski@poczta.onet.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 15 8723345. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.pcprjanow.pl 

Data publikacji strony internetowej: 08.04.2010

Data ostatniej dużej aktualizacji: 16.04.2020

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Na stronie internetowej znajdują się treści, do których nie dodano opisów/ napisów dla osób niepełnosprawnych.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych, brak  możliwości zwiększania czcionki czy zmiany kontrastu.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim, ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski. Do budynku prowadzą 2 wejścia, jedno z podjazdem dla osób niepełnosprawnych.  Schody są oznaczone na żółto rantami.

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. 

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, w środku  korytarza przy głównym wejściu

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Informujemy, że osoby niesłyszące i głuchonieme mogą korzystać z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim.

Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?

  1. Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić wyznaczonemu pracownikowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim zamiar korzystania z tłumacza.
  2. Zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni przed wizytą w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Janowie Lubelskim.
  3. Należy wskazać metodę komunikowania się.

Jak dokonać zgłoszenia:

  1. Napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Bohaterów Porytowego Wzgórza 29, 23-300 Janów Lubelski.
  2. Wysłać sms z określeniem rodzaju załatwianej sprawy i metody komunikowania się pod numerem telefonu komórkowego: 600 857 106, lub
  3. Za pomocą faksu nr 15 8723-678, lub 
  4. Telefonicznie za pośrednictwem osoby trzeciej pod numerem telefonu: 15 8723-345, lub
  5. Wysłać e-mail z określeniem rodzaju załatwianej sprawy i metody komunikowania się pod adres: pcprjanowlubelski@poczta.onet.pl, lub
  6. Poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą epuap.gov.pl.


Ponadto informujemy, że podczas załatwiania spraw w PCPR osoba niesłysząca może korzystać z pomocy dowolnie wybranej przez siebie osoby, która będzie jej towarzyszyć w celu ułatwienia komunikacji.

10. Informacje dodatkowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą odpowiedzialną jest Konrad Łukasik, adres poczty elektronicznej pcprjanowlubelski@poczta.onet.pl.

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 8723-345. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.